header icon
Buro Bravour

Algemene woorwaarden

Een toonaangevende kennispartner voor bedrijfsadvies & ontwikkeling met de focus op organisaties, individuen en teams.

Image - Wij geven vorm aan ontwikkeling

Algemene voorwaarden SmitDeVries Business B.V.

Artikel 1: Definities

  1. Opdrachtgever: Iedere (rechts)persoon die met SmitDeVries Business B.V. een Overeenkomst wenst af te sluiten c.q. heeft afgesloten.
  2. Opdrachtnemer: SmitDeVries Business B.V., ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 70730172.
  3. Overeenkomst: De Overeenkomst die is gesloten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.

Artikel 2: Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten die betrekking hebben op door Opdrachtnemer aangeboden producten, goederen en diensten.
  2. De toepasselijkheid van de door Opdrachtgever gehanteerde algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  3. Opdrachtnemer heeft het recht om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen treden dertig (30) dagen na de bekendmaking in werking.
  4. Indien een bepaling van de Overeenkomst of de algemene voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele Overeenkomst of van de andere voorwaarden aan.

Artikel 3: Totstandkoming Overeenkomst

  1. Alle offertes van Opdrachtnemer zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk anders vermeld.
  2. Alle offertes zijn geldig gedurende 14 dagen, tenzij anders aangegeven.
  3. Een offerte die uit meerdere onderdelen bestaat, is -tenzij anders vermeld- niet deelbaar.
  4. Een Overeenkomst komt tot stand door:
    • (i) Schriftelijke aanvaarding van een offerte door Opdrachtgever; of
    • (ii) Bevestiging door Opdrachtnemer van de gemaakte (mondelinge) afspraken; of
    • (iii) Opdrachtgever stilzwijgend toestaat dat Opdrachtnemer aanvangt met de uitvoering van de opdracht.
  5. Indien de opdracht door meerdere (rechts)personen aan Opdrachtnemer wordt gegeven, zijn deze (rechts)personen ieder voor zich hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige nakoming van de uit deze overeenkomst voortvloeiende verplichting.

Artikel 4: Uitvoering Overeenkomst

  1. Opdrachtnemer zal de werkzaamheden en diensten naar beste inzicht en vermogen uitvoeren en leveren. Opdrachtnemer heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting.
  2. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat kleine afwijkingen noodzakelijk of wenselijk zijn, kan Opdrachtnemer zonder dat prijsaanpassing plaatsvindt de uitvoering van de Overeenkomst naar eigen inzicht wijzigen.
  3. Opdrachtnemer heeft het recht werkzaamheden te laten verrichten door derden.
  4. Indien door omstandigheden gelegen aan de zijde van Opdrachtgever de werkzaamheden niet, slechts gedeeltelijk of niet zinvol door Opdrachtnemer kunnen worden uitgevoerd (waaronder, doch niet uitsluitend, doordat de locatie waar de diensten dienen te worden geleverd niet toegankelijk is; of Opdrachtgever de datum / het tijdstip van reeds geplande werkzaamheden wijzigt) wordt de verloren tijd als gewerkte uren bij Opdrachtgever in rekening gebracht.
  5. Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst, op tijd aan Opdrachtgever worden verstrekt.
  6. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet op tijd dan wel niet correct aan Opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten aan Opdrachtgever in rekening te brengen.

Artikel 5: Oplevering / Termijn

  1. Is binnen de looptijd van de Overeenkomst voor de oplevering van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit slechts een indicatieve termijn en geen fatale termijn.
  2. Overschrijding van enige (indicatieve) oplevertermijn ontslaat Opdrachtgever niet in haar (betalings)verplichtingen en geeft Opdrachtgever evenmin het recht de overeenkomst te ontbinden of op schadevergoeding.

Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud

  1. Bij verkoop van goederen door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever blijven deze goederen eigendom van Opdrachtnemer totdat deze goederen volledig door Opdrachtgever zijn betaald. Opdrachtgever is vanwege het eigendomsvoorbehoud gehouden om de goederen met de nodige zorgvuldigheid en als herkenbare eigendom van Opdrachtnemer te bewaren.
  2. Opdrachtgever is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.
  3. Indien Opdrachtgever tekort schiet in de nakoming van haar verplichtingen voortvloeiende uit de Overeenkomst, dan wel indien Opdrachtnemer een goede grond heeft te vrezen dat Opdrachtgever hierin tekort zal schieten, is Opdrachtnemer bevoegd onmiddellijke afgifte te vorderen van de onder het eigendomsvoorbehoud vallende goederen, waarna Opdrachtgever de goederen per omgaande aan Opdrachtnemer ter beschikking dient te stellen c.q. Opdrachtnemer de toegang tot het bedrijfsgebouw van Opdrachtgever te verschaffen zodat Opdrachtnemer de goederen kan ophalen.

Artikel 7: Duur van de Overeenkomst en Opzegging

  1. Een Overeenkomst voor bepaalde tijd is niet tussentijds opzegbaar. Onder een Overeenkomst voor bepaalde tijd wordt mede -doch niet uitsluitend- verstaan een Overeenkomst waarbij partijen een vooraf vastgestelde tijdsinvestering / aantal sessies zijn overeengekomen.
  2. Een Overeenkomst voor onbepaalde tijd kan schriftelijk worden opgezegd tegen het einde van de kalendermaand, met inachtneming van een opzeggingstermijn van drie maanden.
  3. In het geval Opdrachtnemer een licentie aan Opdrachtgever levert, wordt de Overeenkomst tot het verstrekken van de licentie aangegaan voor een minimumperiode van 12 maanden. De Overeenkomst tot het verstrekken van een licentie is niet tussentijds opzegbaar. Na afloop van de overeengekomen periode of voornoemde periode wordt de Overeenkomst tot het verstrekken van een licentie voor eenzelfde periode -maar tenminste voor een periode van 12 maanden- verlengd, behoudens schriftelijke opzegging tegen het eind van de (verlengde) looptijd en met inachtneming van een opzeggingstermijn van 3 maanden.
  4. Opdrachtnemer heeft het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder inachtneming van enige opzeggingstermijn te beëindigen indien:
      1. De wederpartij in verzuim is bij de nakoming van haar verplichtingen uit de Overeenkomst.
      1. De wederpartij in liquidatie verkeert, het faillissement van de wederpartij is aangevraagd, de wederpartij in staat van faillissement is verklaard of de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen op de wederpartij van toepassing is geworden dan wel aan de wederpartij surseance van betaling is verleend.

Artikel 8: Prijzen

  1. Alle prijzen en kostenramingen zijn exclusief btw, reis- en verblijfskosten, parkeerkosten en eventuele huur van een externe locatie, tenzij anders vermeld.
  2. Een tussen partijen overeengekomen prijs is gebaseerd op informatie van Opdrachtgever. Indien deze informatie onjuist is of gedurende de uitvoering van de Overeenkomst wijzigingen optreden die van invloed zijn op de prijs, heeft Opdrachtnemer het recht de door haar gehanteerde prijzen aan te passen en aan Opdrachtgever te factureren.
  3. Indien geen vaste prijs wordt overeengekomen, zal de prijs worden vastgesteld op grond van werkelijk bestede uren. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Opdrachtnemer, geldende in de periode waarin de werkzaamheden worden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief is overeengekomen.
  4. Indien Opdrachtnemer op verzoek van Opdrachtgever werkzaamheden heeft verricht die buiten de inhoud of omvang van de overeengekomen dienstverlening vallen (meerwerk), zullen deze werkzaamheden door Opdrachtgever worden vergoed volgens de gebruikelijke tarieven van Opdrachtnemer. Van meerwerk is eveneens sprake indien de omvang van een reeds overeengekomen opdracht wordt uitgebreid of gewijzigd.
  5. Prijzen zijn onder meer gebaseerd op ten tijde van de opgave of totstandkoming van de Overeenkomst of offerte geldende factoren, waaronder lonen, sociale en fiscale lasten, heffingen, assurantiepremies etc. Indien zich na opgave of sluiting van de Overeenkomst en voor de voltooiing van de dienstverlening of levering, wijzigingen in deze of andere prijsbepalende factoren mochten voordoen, heeft Opdrachtnemer het recht de door haar gehanteerde prijzen (verder) aan te passen en aan Opdrachtgever te factureren.
  6. Opdrachtnemer heeft het recht jaarlijks per 1 januari de overeengekomen prijzen te verhogen aan de hand van loon- en inflatiecijfers.

Artikel 9: Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Opdrachtgever is uitgegaan van door Opdrachtnemer verstrekte onjuiste of onvolledige informatie.
  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door een tekortkoming in de uitvoering van de Overeenkomst, tenzij de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van Opdrachtnemer.
  3. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt tot het bedrag dat in het betreffende geval onder de aansprakelijkheidsverzekering van Opdrachtnemer wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eigen risico dat krachtens de verzekering voor rekening van Opdrachtnemer komt.
  4. Indien om welke reden dan ook geen uitkering plaatsvindt op grond van de aansprakelijkheidsverzekering van Opdrachtnemer, is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot maximaal het bedrag dat Opdrachtgever aan Opdrachtnemer heeft betaald voor de betreffende dienst.
  5. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder begrepen maar niet beperkt tot gevolgschade, winstderving, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

Artikel 10: Overmacht

  1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor het niet nakomen van haar verplichtingen uit deze Overeenkomst indien en voor zover dit niet mogelijk is door overmacht.
  2. Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Opdrachtnemer onafhankelijke omstandigheid die de nakoming van haar verplichtingen blijvend of tijdelijk verhindert, zoals maar niet beperkt tot: oorlog, oproer, stakingen, natuurrampen, pandemieën, brand, overstroming, belemmeringen in de levering van energie, en tekortkomingen door leveranciers of onderaannemers van Opdrachtnemer.
  3. Indien de overmacht situatie langer dan 30 dagen duurt, heeft Opdrachtgever het recht om de Overeenkomst schriftelijk te beëindigen zonder dat Opdrachtnemer tot enige schadevergoeding is gehouden.

Artikel 11: Opzegging en beëindiging

  1. Beide partijen kunnen de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
  2. Opdrachtnemer heeft het recht de Overeenkomst onmiddellijk te beëindigen indien Opdrachtgever in gebreke blijft bij de nakoming van enige verplichting uit deze Overeenkomst, na een deugdelijke schriftelijke ingebrekestelling waarin een redelijke termijn is gesteld om de tekortkoming te herstellen.
  3. Indien Opdrachtgever in staat van faillissement verkeert, surseance van betaling aanvraagt, dan wel zijn onderneming liquidatie ondergaat, is Opdrachtnemer gerechtigd de Overeenkomst onmiddellijk te beëindigen zonder gehouden te zijn tot schadevergoeding.

Artikel 12: Geheimhouding

  1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de Overeenkomst van elkaar verkrijgen, tenzij openbaarmaking verplicht is op grond van de wet of een rechterlijke uitspraak.
  2. De verplichting tot geheimhouding geldt zowel gedurende de looptijd van de Overeenkomst als na beëindiging daarvan.
  3. Opdrachtgever zal vertrouwelijke informatie alleen aan haar medewerkers en/of derden verstrekken voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de Overeenkomst en zal hen verplichten tot geheimhouding.

Artikel 13: Wijzigingen en aanvullingen

  1. Wijzigingen en aanvullingen van de Overeenkomst zijn alleen geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen en door beide partijen zijn ondertekend.
  2. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen worden door Opdrachtnemer tijdig bekendgemaakt aan Opdrachtgever en zijn van kracht vanaf het moment dat de wijziging aan Opdrachtgever is meegedeeld.

Artikel 14: Intellectueel eigendom

  1. Alle auteursrechten en overige intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de door Opdrachtnemer verleende diensten en geleverde c.q. ter beschikking gestelde producten, rusten bij Opdrachtnemer of haar leverancier(s). Opdrachtgever erkent deze rechten en zal zich van iedere inbreuk daarop onthouden.
  2. Alle door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever verstrekte (digitale) documenten zoals teksten, afbeeldingen, templates, ontwerpen, tekeningen, schetsen, software, applicaties, adviezen etc. blijven eigendom van Opdrachtnemer. De documenten mogen door Opdrachtgever worden gebruikt voor de uitvoering van de Overeenkomst.
  3. Het is Opdrachtgever niet toegestaan om de documenten zoals genoemd in lid 2 openbaar te maken en/of aan derden ter beschikking te stellen en/of te verveelvoudigen in welke vorm dan ook. Enig gebruiksrecht van Opdrachtgever kan niet worden aangemerkt als een uitdrukkelijke of impliciete licentie tot publicatie, verveelvoudiging, exploitatie of deling met derden.
  4. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden ter zake van intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de publicatie van de aan haar verstrekte informatie en documenten.
  5. In geval van overtreding van de bepalingen in dit artikel verbeurt Opdrachtgever een direct opeisbare boete van € 20.000,00 per overtreding, alsmede € 2.000,00 voor iedere dag of dagdeel dat de overtreding voortduurt, zulks onverminderd het recht van Opdrachtnemer om volledige schadevergoeding te vorderen.

Artikel 15: Verbod overname werknemers en relatiebeding

  1. Het is Opdrachtgever, dan wel aan haar (bestuurders) gelieerde vennootschappen verboden, gedurende de looptijd van de Overeenkomst alsmede één (1) jaar na beëindiging daarvan, medewerkers van Opdrachtnemer of van ondernemingen waarop Opdrachtnemer ter uitvoering van deze Overeenkomst beroep heeft gedaan in dienst te nemen, dan wel anderszins, direct of indirect voor zich te laten werken.
  2. Het is Opdrachtgever niet toegestaan gedurende de looptijd van de Overeenkomst en gedurende één (1) jaar na beëindiging daarvan rechtstreeks een Overeenkomst met een door Opdrachtnemer ingeschakelde onderaannemer te sluiten, dan wel hiertoe onderhandelingen te voeren.
  3. Bij overtreding van lid 1 en/of lid 2 van deze bepaling verbeurt Opdrachtgever ten behoeve van Opdrachtnemer zonder dat rechterlijke tussenkomst vereist is, een direct opeisbare boete van € 20.000,00 per werknemer/gebeurtenis en € 250,00 per dag of dagdeel per werknemer/gebeurtenis dat de overtreding voortduurt.

Artikel 16: Verwerking persoonsgegevens

  1. Indien en voor zover tussen opdrachtgever enerzijds en opdrachtnemer anderzijds in het kader van de gesloten Overeenkomst persoonsgegevens worden verwerkt, dient dit te gebeuren in overeenstemming met de (privacy)wet- en regelgeving, waaronder de algemene verordening gegevensbescherming (AVG).
  2. Op ieder der partijen rust te allen tijde een zelfstandige verplichting tot naleving van de AVG en andere toepasselijke wet- en regelgeving, alsmede eventueel toepasselijke contractuele of interne verplichtingen op het gebied van bescherming van persoonsgegevens, waaronder maar niet beperkt tot het nemen van passende beveiligingsmaatregelen.

Artikel 17: Overdracht van de Overeenkomst

Opdrachtnemer is gerechtigd de rechten en plichten uit deze Overeenkomst over te dragen zonder schriftelijke toestemming van Opdrachtgever.

Artikel 18: Bevoegde rechter en toepasselijk recht

  1. Alle Overeenkomsten tussen partijen en verbintenissen die daaruit voortvloeien of daarmee verband houden, worden beheerst door Nederlands recht.
  2. Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de Overeenkomst en verbintenissen bedoeld in lid 1, zullen in eerste aanleg aanhangig worden gemaakt bij de Rechtbank Overijssel, locatie Zwolle.

Algemene voorwaarden

Meer weten? Maak kennis met Buro Bravour.

Persoonlijke benadering
Passend advies
Heerlijke koffie
Referenties

Neem het niet zomaar van ons aan

Pan Oston

Challenge directieteam in het kader van samenwerking

Timberland

Coachingstraject

Bos groepen Noord-Oost Nederland

TMA-analyses team

Ter Harmsel

Coachingstraject en 24-uurs coaching

Multilight

Directiecoaching
Ruud Marsman
Directeur/eigenaar